Pihenés

 

“Elég, ha ebéd után tíz percre ledőlsz pihenni. Elég, ha munkahelyedre lassan és kényelmesen haladsz és néha megállasz, hogy egy fát, egy virágot, vagy egy madarat megnézz. Elég, ha fél órával üldögélsz tovább a padon, mint amennyit előre szántál magadnak. Mert szépen süt a nap és a szellőnek kellemes, meleg virágszaga van. Elég, ha minden hetedik napon nem dolgozol semmit, csak örvendesz annak, hogy élsz és hogy szép a világ, amiben élsz.”(Wass Albert)

 

 

Egy fárasztó, rohanással teli nap után nagy szükségünk van arra, hogy rendesen kipihenjük magunkat. Ezt pedig a szabadidőnkben tehetjük meg leginkább. Fontos, hogy az aktív pihenésre is jusson idő, hiszen feltöltődni úgy tudunk leginkább , ha az életünkben helye van az aktív és a passzív pihenésnek is egyaránt. Sok a munka, sok feladatot kell ellátnunk, de mégis.. Néha lassítani kell. Szükséges, hogy magunkra is odafigyeljünk, és megkérdezzük:  "mi az, amire most valójában szükségem van? " Nem kell, hogy  jóshoz fordulni, kártyát vetni, csupán arra van szükségünk, hogy  saját belső hangunkat meghalljuk, vagyis a Felsőbb Énünket. Nem nagy dolgokról van szó, hiszen már az is sokat jelenthet, ha csak pár percre meggyújtunk egy gyertyát, és elnyújtózunk az ágyon egy meditációs zene kíséretében, pl: http://www.youtube.com/watch?v=Y3itAwRtmVg vagy pedig teszünk egy rövid sétát a természetben. Ha nem figyelünk eléggé magunkra, a testünk betegséggel, vagy különböző helyen előforduló fájdalmakkal jelez.Ha pedig erre sem reagálunk, akkor még drasztikusabb módon ösztökél majd bennünket arra, hogy most már tényleg változtatnuk kell! A napi 8 órás alvás is egy aranyszabály, amelyet fontos lenne betartani, hiszen az egészség és a fiatalság forrása. A kialvatlanság számos veszéllyel jár, többek között rontja a teljesítőképességet, csökkenti az immunrendszer védekezőképességét, ennek következtében akár komolyabb krónikus betegségek is kialakuhatnak, mint például a szív és érrendszeri elváltozások, légzőszervi, emésztési problémák, fejfájás, szorongás, depressziós tünetek, és akár daganatos megbetegedések is, továbbá sajnos gyakori  a balesetek , különösen a közúti balesetek előfordulásának veszélye is.

 

 

 

Kapcsolat

Telefon
+36 30 654 1686
Székhely
5641 Tarhos, Arany János u. 24.
Levelezési cím
feta.bekes@gmail.com,
5600 Békéscsaba, Aradi u. 10.