A Határtalan Vándortúra indító napját megelőzően egy gyalogtúrán vettünk részt. Békésen, Békéscsabán és Gyulán volt lehetőség csatlakozni a csoporthoz és bizony a három autóbusz meg is telt túrázókkal.

Néhány órányi utazás után Körösközbe, egy elhagyott uránbányához értünk. Innen már nem tudtak tovább menni a buszok, de kár is lett volna, hiszen gyalogosan sokkal inkább élvezhettük a táj szépségét. A túránkat az égiek is kegyeibe fogadták, hiszen a környező völgyekben mindenütt esett az eső, míg mi gyakorlatilag szárazon megúsztuk az utat. Az út első felét egy patakvölgyet követő erdei úton kényelmesen sétálva tettük meg, csakhamar azonban vége szakadt az útnak, maradt a patakmeder. Kőről kőre, uszadékfáról uszadékfára lépegetve kapaszkodtunk egyre feljebb, és igyekeztünk nem beleesni az alattunk zúgó patakba. Az út ezen része próbára tette mindannyiunk erejét, ügyességét és kitartását, de megérte a fáradtságot, mert csodálatos élmény volt. No és az úti cél, a Szentháromság-vízesés az is feledhetetlen emlék: egy szűk völgyben három vízesés zúdul alá közel egymáshoz. A vízesések állandó robaja mellett a köröstárkányi református lelkésznek bizony ki kellett ereszteni a hangját, hogy mondanivalója eljusson a túrázókhoz. A Körösök Völgye Határtalan Vándortúra résztvevőit útra bocsájtó istentisztelet keretében megemlékeztünk a tragikus hirtelenséggel nemrég elhunyt Kovács Krisztiánról is, aki a Körösök Völgye Natúrpark vezetőjeként sokat tett a túra létrejöttéért is. Visszafelé a már megismert úton ereszkedtünk lefelé, útközben meg-megállva gyönyörködtünk a környező hegyek, erdők szépségében. A buszokhoz érve összevártuk a társaságot és Köröstárkány felé vettük az irányt. Ott a település sportpályáján a vízitúrázók már felállították sátraikat. A pálya melletti büfében pedig készült a vacsora, ami igen jól esett a fárasztó nap után. Ezt követően mi, akik csak a 0. napot teljesítettük, sok szerencsét kívánva elbúcsúztunk a többiektől és buszra szállva haza indultunk.

Kapcsolat

Telefon
+36 30 654 1686
Székhely
5641 Tarhos, Arany János u. 24.
Levelezési cím
feta.bekes@gmail.com,
5600 Békéscsaba, Aradi u. 10.